TBR-böcker jag vill läsa 2021

Alltså, åh. Jag har många böcker och så lite tid känns det som! Och förutom de böcker jag har i mina bokhyllor och lite överallt, så finns det en mängd böcker jag inte har i mina klor som jag också vill läsa. Ibland träffar jag folk som säger "Jag har inget att läsa nu över jul/semestern" och jag tänker: "VA?!". Hur är det ens möjligt att inte ha en TBR-hög? Skönt för dem, eller? 😄

Oavsett vem du är (en som inte har nåt att läsa eller en som gladeligen fyller på bokhyllan) så kommer här ett par listor. Ena är ett axplock ur min boksamling som jag längtar efter att läsa. Den andra listan är över några böcker jag inte äger (ännu...) men som jag också är nyfiken på.

- TBR i mina hyllor som jag längtar efter att läsa 2021 -

En gång slockna alla stjärnor - Kristina Falk (samtidsroman, YA) 

Bed & Breakfast för lata brudpar - Frida Gråsjö (feelgood)

Folk med ångest - Fredrik Backman (roman) 

Varken - Lisa Förare (nutida fantasy)  

Bortrövad del 3&4 - Sundbom & Sjöblom (fantasy 9-12)

Ordbrodösen - Anna Arvidsson (spänning, YA) 

Herravälde - Elin Olofsson (historisk roman) 

Skuggspelet - Anna Bågstam (spänning) 

Livstjuvarna del 1&2 - Linda Andersson (fantasy) 

Blå dahlia - Nora Roberts (Romantik och spöken?) 

Spökkameran del 2 & 3 - Tobias Söderlund (skräck 9-12)

Livsstilsbibeln - Josefin Dahlberg & Vanja Wikström (livsstil/hälsa)

The Familiars - Stacey Halls (historisk spänning)

Lita till din inre kraft - Gabrielle Bernstein (livsstil/hälsa/spiritualitet)

En vampyrs bekännelse - Anne Rice (vampyrroman/fantasy)

The Binding - Bridget Collins (magisk roman) Läsa klart.

Skrivboken - Kristina Ohlsson (skrivhandbok) Läsa klart.

 

 

- Några av de böcker jag inte äger som jag vill läsa 2021 -

Den första frosten - Anna Kuru (spänning) 

En oönskad julklapp - Sara Molin (feelgood)  

Nattavaara - Engström & Richert (spänning) 

Kungariket - Jo Nesbo (spänning)  

Blå, blå höstvågor - Christoffer Holst (feelgood-spänning) 

Ett år av vila och avkoppling - Ottessa Moshfegh (samtidsroman) 

De sju morden på Evelyn Hardcastle - Stuart Turton (spänning)  

In i vildmarken - Jon Krakauer (biografi)  

Hejdå saker: Konsten att bli lyckligare genom minimalism - Fumio Sasaki (livsstil)  

Ödesmark - Stina Jackson (spänning)  

Deep work: hur du finner fokus och djupjobbar i en distraherande värld - strategier för kontroll, mindre stress och digital minimalism - Cal Newport (handbok)  

Vem dödade Bambi? - Monika Fagerholm (mörk roman)  

 

 

Med flera, med flera, med fleraaa! Utöver de listade finns det en stor mängd böcker som jag också har och vill läsa. Och om inte det var nog så finns också ett inlägg med 7 + 1 boksläpp 2021 jag ser fram emot. Plus att det vid det här laget har dykt upp ännu fler boksläpp detta år som jag också vill läsa. Oj, oj, oj.

Har du böcker du längtar efter att läsa? Kommentera så jag får veta!

Jag förväntar mig inte att hinna läsa alla de här böckerna, jag ska trots allt både helt färdigställa min tredje spänningsroman (Skampärlorna) och börja skriva mitt fjärde manus och starta upp min frilansverksamhet som illustratör igen. MEN, hur härligt är det inte att ha en stor bok-godispåse att gräva i när läslusten faller på och tiden finns? 😍

 

Önskar dig massor av lästid 2021!

<3 Aline

 

 

 

*TBR är kort för To Be Read

**YA är kort för Young Adult

Kommentarer

Populära inlägg