Boktipstisdag v.39 - Stark som en björn snabb som en örn

Boktipstisdag! Den underbara dagen i veckan då jag vill tipsa om böcker jag läst för att lyfta mina författarkollegor världen över.

Idag vill jag tipsa om:
"Stark som en björn, snabb som en örn" av Kalle Zackari Wahlström.


Vare sig du tränat hela livet eller inte börjat ännu - läs denna! Eller lyssna, ja, lyssna hellre (det gjorde jag). För Kalles röst och sätt att svänga till ord på gör den här boken helt underbar.

Jag blev både taggad på att träna mer och utmana mig själv (och kanske äventyra?) men också mer nöjd med mig själv. Det har jag aldrig tidigare upplevt av att ha läst en träningsbok.

Detta är ingen bok om träningshets, dieter och kroppsideal. Det här är ingen bok som får dig att nypa dig själv i magen och känna ångest över den där tomma chipspåsen.

Nej, detta är en bok om respekt och kärlek till dig själv.

Det är så underbart att läsa en träningsbok vinklad på det sättet eftersom jag själv förespråkar den där positiva bilden av sig själv. Att träningen som blir av är den bästa träningen till exempel. Att du sa komma ihåg att vara tacksam, inte bara för sånt som du har eller fått utan för dig själv. Var tacksam för din kropp och för allt du gör för den och den för dig.

Om du behöver en boost, lyssna på Stark som en björn, snabb som en örn. NU!


Har du läst boken? Vad tyckte du?


Boktipstisdag startade på min Instagram, gå dit för att kolla in tidigare boktips!

Hoppas du har en bra och kreativ vecka!
Allt gott,
Aline



Kommentarer

Populära inlägg