Boktipstisdag v.38 - Så lärde jag mig att älska min kropp

Boktipstisdag! Den underbara dagen i veckan då jag vill tipsa om böcker jag läst för att lyfta mina författarkollegor världen över.

Idag vill jag tipsa om:
"Så lärde jag mig att älska min kropp" av Linda-Marie Nilsson.


Detta kan vara en av de viktigaste böcker jag läst på länge. Alla kvinnor borde läsa den. Eller ännu hellre lyssna, som jag gjorde. Det är Linda-Marie själv som läser in den och orden tar djupare så.

Jag kan relatera till mycket av det hon berättar om och så gör även många med mig skulle jag tro. Om du inte tror att du kommer att relatera så lyssna ändå för att förstå oss. För att förstå vad som gör ont i hjärtat fast den verkar harmlöst.

Och alla män, lyssna ni med.

Tack, Linda-Marie, för att du skrev den här boken som får mig att känna mig tryggare i min kropp. Jag tränar styrka regelbundet för att bli starkare och vet att det smartaste är att tycka om kroppen oavsett om jag vill förändra den eller inte. Det är svårt att håla tankarna på den banan och det kräver mycket jobb, men den här boken hjälper. <3


Har du läst boken? Vad tyckte du?


Boktipstisdag startade på min Instagram, gå dit för att kolla in tidigare boktips!

Hoppas du har en bra och kreativ vecka!
Allt gott,
Aline



Kommentarer

Populära inlägg