Boktipstisdag v.40 - En helt vanlig familj

Boktipstisdag! Den underbara dagen i veckan då jag vill tipsa om böcker jag läst för att lyfta mina författarkollegor världen över.

Idag vill jag tipsa om:
"En helt vanlig familj" av Mattias Edvardsson.


Att följa flera karaktärers versioner av verkligheten är något jag älskar, men vad jag kan minnas har jag aldrig tidigare läst en bok som är uppdelad i sektioner. Normalt sett varvas kapitlen med olika karaktärer.

En helt vanlig familj är uppdelad i tre delar. Faderns, dotterns och moderns. (Som ljudbok är den, tror jag, även inläst av tre olika inläsare). Jag förstod inte riktigt hur de tre delarna skulle gå ihop och befarade faktiskt att de inte skulle det...

Jag hade inte behövt oroa mig. Edvardsson kan sin grej och boken är suverän.

Vad den handlar om? Ja ... kort sagt: Fadern är präst, modern advokat och dottern åtalad för mord. Läs den och ta reda på sanningen!


Har du läst boken? Vad tyckte du?


Boktipstisdag startade på min Instagram, gå dit för att kolla in tidigare boktips!

Hoppas du har en bra och kreativ vecka!
Allt gott,
Aline

Kommentarer

Populära inlägg