Boktipstisdag v.18

Boktipstisdag! Den underbara dagen i veckan då jag tipsar om böcker jag läst för att lyfta mina författarkollegor världen över.

Idag vill jag tipsa om:
"Den eviga nattens riddare" av Mattias Johnsson (Haake).


Att kastas in i en väletablerad och mörk fantasyvärld är något man får vara beredd på när man öppnar denna bok. Skogar och städer, skumma varelser och underliga människor. 

Den tuffa Vidina och hennes mindre begåvade bror Alavan stöter ihop med en människoätande yngling och en solpräst. Från den punkten startar äventyret.
Samtidigt som de dras in i en resa mot den farliga skogen Davokar, minns vi tillbaka på när en flicka hamnade i skogen av misstag...

För en ovan fantasyläsare som jag så var den lite trög till en början, men sen offrade jag sömn för att få läsa mer!

Boken baseras på rollspelet Symbaroum och har man spelat det så tror jag att man kommer att gilla boken ännu mer än vad jag gjorde.

Har du läst boken eller kanske spelat rollspelet? Vad tyckte du?


Boktipstisdag startade på min Instagram @kriminaline , gå dit för att kolla in tidigare boktips!

Hoppas att du har en bra och kreativ vecka!
Allt gott,
Aline

Kommentarer

Populära inlägg