Mina bokreafynd!

Alldeles snart är bokrean slut, så när som på några eftersläntare här och var. Hoppas att du har fått ut massor av denna bokfest, det har jag! I vanliga fall brukar jag mest handla böcker till barnen, men detta var ett bra reaår och jag har hittat flera titlar både till mig och oss som familj.


Jag landade på 15 titlar från olika inköpsställen (Klackenbergs Värmdö, ICA Maxi, Bokus och Adlibris). Här är vad som fastnade i mitt bokfiskenät:

Kriminalteknik på 30 sekunder - Sue Black & Niamh Nic Daéid

Stärkande kristaller - Hazel Raven

Food Pharmacy: kokboken - Mia Clase & Lina Nertby Aurell

Den nya människan - Boel Bermann

Monster i terapi : skräcklitteraturens ikoner hos psykologen - Mats Strandberg & Jenny Jägerfeld

Folk med ångest - Fredrik Backman


Livsstilsbibeln: så skapar du din drömvardag - Josefine Dahlberg & Vanja Wikström

Lita till din inre kraft (Universe has your back) - Gabrielle Bernstein

Överlev allt - Bear Grylls

Besökaren: mina 13 år bakom galler- Kaj Linna & Theodor Lundgren 

Räddaren av förlorade ting - Ruth Hogan

En vampyrs bekännelse - Anne Rice

Vänförfrågan - Laura Marshall

Ordbrodösen - Anna Arvidsson

Så många underbara titlar till både mitt jobb, mitt soul work och för ren läsnjutnings skull. <3


Som skrivet i tidigare inlägg bommade vi ju på vissa detaljer vad det gällde att få med Tändstickan på rean. Nästa år har vi bättre koll på läget och det ska bli spännande. Men ni var faktiskt många som klickade hem Tändstickan inbunden från Bokus som hade med oss på bokrean. Det är jag väldigt tacksam för och jag hoppas att ni ska gilla den. Pinga mig gärna när du läst klart så att jag får veta vad du tyckte!


Generellt så dras jag mot ett liv med mindre konsumtion och mer både yttre och inre upplevelser, men jag ska erkänna att jag verkligen har svårt att räkna in böcker i det. Jag älskar böcker. Mår bra av att ha dem omkring mig och vill inte vara utan dem. Antar att ni är många med mig! :)

Vissa böcker föredrar jag att lyssna på. Förut var det spänning men nu är det definitivt livstil, hälsa, dokumentärt och biografier. Om du gillar att lyssna på spänning så tipsar jag om att mina böcker finns på streamingtjänsterna inlästa av bästa Maria Lyckow. Änglaleken (del 2 i Örbyhusserien) släpptes på ljud 23/3 och finns på tex Storytel och Bookbeat, men även på fil via tex Adlibris.


Hoppas att du och dina nära mår bra.
Önskar dig massor av lästid!
<3 Aline

Kommentarer

Populära inlägg