Tips - Skrivställen: Stora Hotellet i Umeå

Allra oftast sitter jag hemma och skriver, helst i soffan. Men ibland byter jag plats för att få en liten skjuts. Ro, inspiration eller bara ett miljöombyte.

Här kommer ett tips på en plats jag otroligt gärna skulle sitta och skriva på, nämligen Stora Hotellet i Umeå.

Denna gång bodde jag över med min familj och det fanns ingen skrivtid alls, men jag kände mig inspirerad precis hela tiden tack vare hotellets fenomenalt genomtänkta inredning. Mycket känsla! En dag ska jag åka dit ensam och bara skriva.

Hur fint?! Alla rum är dessutom olika. Spännande.

Maten på Gotthards krog på hotellets nedre plan är supergod. Vi tog upp några små vegetariska rätter en kväll och de var helt fantastiska. Så mycket smak.

Om du funderar på vart du vill resa för att skriva är detta en stark rekommendation.
https://storahotelletumea.se/

Allt gott,
Aline

Kommentarer

Populära inlägg