Ett nytt decennium, en ny blogg!

Välkommen, du som hittat hit!

De flesta känner mig som @kriminaline på Instagram och som deckarförfattaren Aline Lilja Gladh.

Jag debuterade 2018 med min spänningsroman Tändstickan och i oktober 2019 släppte jag den fristående uppföljaren Änglaleken. Arbetet med del tre har redan börjat och den planeras till hösten 2020.

Tidigare har jag jobbat som illustratör i dataspelsbranschen, men det finns fler drömmar inom mig och bokskrivandet är en dröm som jag bestämde mig för att förverkliga.
På Instagram känner jag mig lugn och trygg, vi är som en familj alla vi läsande och skrivande människor som uttrycker oss med bilder och små videos.

Men ibland känner jag att jag vill skriva längre inlägg. Dessutom vill jag hjälpa er som just börjat skriva, funderar på att ge ut själva eller inte ens vågat låta pennan möta pappret ännu.

Vad passar då bättre än det här? En blogg där jag kommer att dela med mig av råd kring skrivande och egenutgivning, hur livet som författare kan se ut och såklart en del boktips.

Hoppas att du vill hänga med på min blogg när vi nu snart tar klivet in i ett alldeles nytt decennium!

Allt gott,
Aline

Kommentarer

Populära inlägg