Det glada tjugotalet!

Hej framtidsmänniska! Tänk att det är nytt år och nytt decennium, wow... Tjugotalet kommer att bli toppen, eller hur?

Vi firade in det nya decenniet tillsammans med vänner i Umeå. Vår stora tjej (som ju faktiskt inte fyllt sex år ens) var vaken till tolvslaget. Det gjorde mig så oväntat glad, hon kändes plötsligt så stor och jag är så tacksam och stolt över vår pärla! Över den lilla också såklart, som toksov sig igenom alla bomber och granater.

Efter att det nya året kommit brukar vi vänner summera året som gått och våra tankar om året som kommer. I detta fall även de kommande tio åren. Det är riktigt bra, vi kommer närmare varandra och oss själva. <3


Mina tankar om året som gått och året som kommer:
2019 har gått väldigt snabbt och ändå inte. Jag har svårt att greppa att sånt som hände i början på året hänt under samma år som det i slutet.

Sedan jag kickade igång min författar- och förlagskarriär har jag tydligen börjat leva efter en sådan där kalender på ett blad som man vänder på efter halva året.

Sista halvan är väldigt intensiv. En bok ska bli klar och ges ut. Eftersom jag vill följa samma utgivningscykel blir det samma sak varje år, även 2020 är tanken.

Det betyder också att jag under första halvan av 2020 ska skriva massor! Och hitta fler mysiga platser att skriva på. Kanske också åka iväg på en skrivresa så jag får ordentlig ro. (Kanske låna mammas torp i Norduppland...?)


I början på året ska Mattias hålla i självförsvarspass på PT studion och så ska vi hålla träningspass för barn tillsammans med föräldrar. Det ska blir så spännande!

Något som drar mycket i min själ är fjällen. Vi vandrade lite förra året och det bara måste vi göra flera gånger i år igen. Minst en.

Mattias och jag har varit förlovade i många år och vill gifta oss snart. Vi klurar på en superliten vigsel på ett fjäll, hur fint vore inte det? <3


Mina tankar om decenniet som kommer:
Under sena tjugotalet kommer jag att fylla fyrtio och i min lilla värld har det alltid känts som att man egentligen blir vuxen först då, ska bli intressant att se om det stämmer :D Mina barn ska dessutom bli tonåringar... håll i hatten.

Jobbmässigt då?

Självklart hoppas jag att mina böcker hittar många fler läsare! Jag vill att alla ska få ta del av Tändstickan och Änglaleken.

Jag vill fortsätta att skriva böcker i min Örbyhusserie, men också göra fler bokprojekt.

En modern fantasy för 9-12, med några illustrationer såklart. En barnbok för de minsta och/eller 3-6. Och en mix mellan handbok och arbetsbok...

Det finns också en stark känsla av att jag kommer teckna och måla mer igen. Om inte för jobbets skull så för välmåendet. Konstnärsdelen av mig här inte fått den plats den förtjänar på väldigt länge.

Så en graphic novel för vuxna kan vi också hiva upp på listan :)

Och, och, och... idéer finns det gott om. Ska bli spännande att se vad livet tar för svängar! För är det något min utbrändhet lärt mig så är det att vad som helst kan hända, good or bad.

Vad ser du fram emot eller drömmer om det kommande året och decenniet? Kommentera här eller på insta!

Gott nytt decennium! <3
Aline

Kommentarer

Populära inlägg