Bokträff Stockholm!

OBS! Detta event är inställt pga Coronaviruset.
På lördag är det äntligen dags för Bokträff Stockholm! Ett lite mindre event där man dels kan byta böcker med varandra och delta i tävling med bokvinster. Men inte bara det utan också få lyssna till mig Aline Lilja Gladh (Tändstickan, Änglaleken) , Linda Andersson (Livstjuvarna) och Anna Bågstam (Ögonvittnet, Skuggspelet) som intervjuas av Sanna Mac Donald på scenen.

Självklart säljer vi våra böcker också (iaf jag och Linda) om ni suktar efter signerade exemplar av Livstjuvarna, Tändstickan eller Änglaleken. Dessutom, kanske kanske kanske hinner min Änglaleken i pocketversion levereras. Håll tummarna för det om du kommer till träffen...


I Jönköping finns en annan Bokträff som jag också hoppas få medverka i någon gång framöver, men mina böcker kommer att hinna dit först skulle jag tro :)

Jag gillar verkligen idén! Att sammanföra bokintresserade människor och författare (som ofta också är boktokiga) och det genialiska bokbytarbordet. Visst är det fantastiskt hur saker kan få nytt liv hos någon annan istället för att bli bon till obehagligt stora dammråttor? Jag köper ibland böcker på Stadsmissionen och det är som en skattjakt. Ska den där boken jag vill ha som inte trycks i rätt format längre dyka upp? Ska den där boken jag suktar efter men inte har råd med just nu stå där bland andra bortglömda böcker?

Men jag älskar också doften av nytryck. Helt färska boksidor. Trycksvärta. Oböjda bokryggar. Längtar verkligen tills min pocket dyker upp från tryckeriet så jag får bläddra i den. Dofta och känna. Det är lika speciellt varje gång det kommer en bokleverans och jag får se mina fantasier i tryck.

Anna Bågstams böcker har jag redan <3 men Lindas har jag ännu inte lagt tassarna på så det ska bli härligt att få ett signerat exemplar direkt från henne.

Hoppas nu att ni är många som kan och törs komma trots Coronaviruset. Jag ser jättemycket fram emot att träffa er på Midsommargården på Telefonplan, nu på lördag 21/3 kl.10.30 - 13.00 !

(För att anmäla er, maila boktraffstockholm@gmail.com . Sist jag kollade var det bara åtta platser kvar...) OBS! Inställt pga riktlinjer kring Coronaviruset.

Ta hand om er där ute! <3
Aline

Kommentarer

Populära inlägg